Rozwój:
Rolnictwo - zyski +2 mln # - zwiększa ilość możliwych oddziałów w armii o 6 - koszt: [5 * budowany poziom] mln # - czas badania: 1 rok Infrastruktura - zyski +8 mln # - koszt: [2 * (budowany poziom)^2] mln # - czas badania: 1 rok Czarny rynek - zyski +10 mln # - budżet +10 mln # - zadowolenie społeczeństwa -8% - koszt: [4 * (budowany poziom)^2] mln # - czas badania: 2 lata Koszary - utrzymuje 8 oddziałów armii - koszt: [7 * budowany poziom] mln # - czas badania: 2 lata Nauka - umożliwia badanie 1 dziedziny nauki więcej [domyślnie można badać 2 dziedziny] - koszt: [3 * (budowany poziom)^2] mln # - czas badania: 3 lata
Szkolenie oddziałów:
Uzbrojeni wieśniacy - ilość w oddziale: 4000 - koszt: 9 mln # - czas szkolenia: 1 rok Miecznicy - ilość w oddziale: 1000 - koszt: 18 mln # - czas szkolenia: 2 lata Tarczownicy - ilość w oddziale: 1000 - koszt: 18 mln # - czas szkolenia: 2 lata Pikinierzy - ilość w oddziale: 800 - koszt: 22 mln # - czas szkolenia: 2 lata Halabardnicy - ilość w oddziale: 600 - koszt: 25 mln # - czas szkolenia: 2 lata Łucznicy - ilość w oddziale: 1000 - koszt: 20 mln # - czas szkolenia: 2 lata Kusznicy - ilość w oddziale: 1000 - koszt: 18 mln # - czas szkolenia: 1 rok Konnica lekkozbrojna - ilość w oddziale: 200 - koszt: 25 mln # - czas szkolenia: 2 lata Konnica ciężkozbrojna - ilość w oddziale: 100 - koszt: 30 mln # - czas szkolenia: 2 lata
Poniższe opisy technologii dotyczą drzewa zamieszczonego w Galerii
Dziedziny:
Przystosowanie fizyczne - koszt: 50 mln # - czas badania: 1 rok Anatomia - koszt: 50 mln # - czas badania: 1 rok Farmacja - koszt: 50 mln # - czas badania: 1 rok Infrastruktura - koszt: 50 mln # - czas badania: 1 rok Humanistyka - koszt: 50 mln # - czas badania: 1 rok Inżynieria Materiałowa - koszt: 50 mln # - czas badania: 1 rok Matematyka - koszt: 50 mln # - czas badania: 1 rok
Technologie I rzędu:
Specjalistyczne siłownie - zwiększa zdolności ofensywne wszystkich oddziałów - koszt: 10 mln # - czas badania: 2 lata Techniki kamuflażu - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Program wychowania fizycznego - zadowolenie społeczeństwa +5% - koszt: 8 mln # - czas badania: 2 lata Pierwsza pomoc - zmniejsza ilość strat w ludziach podczas starć - koszt: 2 mln # - czas badania: 1 rok Operacje Chirurgiczne - zadowolenie społeczeństwa +5% - koszt: 8 mln # - czas badania: 2 lata Sztuki walki - umożliwia szkolenie oddziałów w sztukach walki - koszt: 10 mln # - czas badania: 1 rok Środki wspomagające - koszt: 12 mln # - czas badania: 3 lata Narkotyki - koszt: 7 mln # - czas badania: 1 rok Trucizny - koszt: 8 mln # - czas badania: 2 lata Nowoczesne laboratoria - umożliwia badanie pięciu technologii jednocześnie [domyślnie można badać trzy technologie] - koszt: 15 mln # - czas badania: 3 lata Biura optymalizacji produkcyjnej - zyski +9 mln # - koszt: 25 mln # - czas badania: 1 rok Systemy melioracyjne - zyski +6 mln # - koszt: 12 mln # - czas badania: 2 lata Zagospodarowanie przestrzenne - zyski +6 mln # - koszt: 10 mln - czas badania: 1 rok Archeologia - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Psychologia - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Teologia - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Poezja - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Materiałoznawstwo włókiennicze - umożliwia wykonywanie produktów o zaawansowanej strukturze włókienniczej - koszt: 7 mln # - czas badania: 1 rok Materiałoznawstwo budowlane - umożliwia wykonywanie zaawansowanych konstrukcji budowlanych - koszt: 7 mln # - czas badania: 1 rok Materiałoznawstwo maszynowe - umożliwia wykonywanie zaawansowanych maszyn - koszt: 7 mln # - czas badania: 1 rok Mechanika - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Geometria - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Stochastyka - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok Statystyka - koszt: 6 mln # - czas badania: 1 rok
Technologie II rzędu:
Ćwiczebne zbiorniki wodne - umożliwia szkolenie oddziałów w pływaniu - koszt: 15 mln # - czas badania: 2 lata Przeprawy górskie - umożliwia przystosowanie oddziałów do przepraw górskich - koszt: 15 mln # - czas badania: 2 lata Obserwatornie - umożliwia budowę wież z wyszkolonymi obserwatorami na granicach - koszt: 34 mln # - czas badania: 3 lata Szkolenia ze sztuki przetrwania - zwiększa zdolności defensywne wszystkich oddziałów - koszt: 26 mln # - czas badania: 2 lata Operacje plastyczne - koszt: 22 mln # - czas badania: 1 rok Przedłużanie życia - zyski +12 mln # - koszt: 36 mln # - czas badania: 3 lata Eksperymenty na ludziach - zadowolenie społeczeństwa -10% - zyski +4 mln # - koszt: 25 mln # - czas badania: 2 lata Jednostki specjalne - koszt: 35 mln # - czas badania: 3 lata Znajomość czarnego rynku - zadowolenie społeczeństwa -4% przy rozbudowie czarnego rynku [zamiast -8%] - koszt: 26 mln # - czas badania: 1 rok Pestycydy - zyski +10 mln # - koszt: 31 mln # - czas badania: 1 rok Nawozy sztuczne - zyski +6 mln # - koszt: 23 mln # - czas badania: 1 rok Bezglebowa uprawa roślin - zyski +10 mln # - koszt: 31 mln # - czas badania: 3 lata Badania wykopaliskowe - koszt: 16 mln # - czas badania: 1 rok Dyplomacja - zadowolenie społeczeństwa +5% - koszt: 18 mln # - czas badania: 2 lata Sztuka zakorzeniania przekonań - zadowolenie społeczeństwa +5% - koszt: 18 mln # - czas badania: 3 lata Społeczne finansowanie obiektów kultu - zyski +9 mln # - koszt: 28 mln # - czas badania: 1 rok Wychowanie kulturowe społeczeństwa - zadowolenie społeczeństwa +5% - koszt: 20 mln # - czas badania: 3 lata Pismo - koszt: 20 mln # - czas badania: 2 lata Papier - koszt: 16 mln # - czas badania: 2 lata Sieć dróg - udostępnia jawne informacje na temat innych społeczeństw - koszt: 35 mln # - czas badania: 3 lata Fortyfikacje - koszt: 22 mln # - czas badania: 1 rok Zębatkowe systemy produkcyjne - koszt: 18 mln # - czas badania: 3 lata Wozy zaopatrzeniowe - umożliwia najeżdżanie innych społeczeństw - koszt: 22 mln # - czas badania: 2 lata Machiny oblężnicze - koszt: 38 mln # - czas badania: 3 lata Kartografia - umożliwia wszystkie działania wymagające posiadania dobrych map - koszt: 25 mln # - czas badania: 1 rok Minimalizacja strat katastrof naturalnych - koszt: 28 mln # - czas badania: 4 lata Zaawansowany system planowania - zyski +10 mln # - koszt: 28 mln # - czas badania: 2 lata Analiza gospodarcza - zyski +5 mln # - udostępnia otrzymywanie sprawozdań gospodarczych - koszt: 18 mln # - czas badania: 4 lata
Technologie III rzędu:
Techniki wczesnego reagowania - dużo szybsze otrzymywanie informacji [np. o najazdach] i kontrdziałania - koszt: 55 mln # - czas badania: 2 lata Techniki infiltracyjne - umożliwia szkolenie oddziałów w technikach infiltracyjnych - koszt: 40 mln # - czas badania: 1 rok Oddziały partyzanckie - umożliwia szkolenie oddziałów partyzanckich - koszt: 42 mln # - czas badania: 1 rok Zdolności parapsychiczne - koszt: 92 mln # - czas badania: 5 lat Przemyt - umożliwia przemyt od i do innych społeczeństw - koszt: 55 mln # - czas badania: 2 lata Zaawansowane rolnictwo - zyski +14 mln # - koszt: 62 mln # - czas badania: 4 lata Sztuka manipulacji - zadowolenie społeczeństwa +10% - koszt: 48 mln # - czas badania: 3 lata Nowoczesny system zarządzania - zyski +8 mln # - koszt: 41 mln # - czas badania: 1 rok Szyfry - koszt: 28 mln # - czas badania: 1 rok Kontrola myśli społeczeństwa - zadowolenie społeczeństwa +5% - koszt: 31 mln # - czas badania: 2 lata Zaawansowany system handlu - zyski +14 mln # - koszt: 60 mln # - czas badania: 3 lata Nowoczesna architektura miast - zyski +14 mln # - koszt: 56 mln # - czas badania: 5 lat Ekonomiczne cele balistyczne - umożliwia paraliżowanie gospodarki wroga metodami balistycznymi - koszt: 40 mln # - czas badania: 2 lata
Technologie IV rzędu:
Elitarni zabójcy - koszt: 84 mln # - czas badania: 3 lata Fanatycy - koszt: 98 mln # - czas badania: 5 lat Druk - koszt: 72 mln # - czas badania: 2 lata
|